Skip to content

אתגרים בשיווק / לא רק AI

שיחה על "אני מאמינה", מיתוג וקהילה

למנהלי השיווק בישראל, יש יכולת להוביל גמישות מחשבתית ועמידה באתגרים הרבה יותר מאנשי שיווק ודיגיטל במדינות אחרות בעולם.

יש לי תחושה שבישראל השריר של "אנחנו צריכים להמציא את עצמנו מחדש" פועל יותר מלאחרים. כשנתקלתי במאמר של קנטר על טרנדים בשיווק 2024, היה לי כיף לגלות שיש לנו את כל הפוטנציאל לעזור לעסקים לקדם את הטרנדים האלו בזכות הסתגלתנות הזאת שפיתחנו במצב שרידות את העובדות והמגמות ריכזה חברת קנטר העולמית באמצעות כלים ומחקרים משנת 2023 ובכלל.

קנטר היא חברת מחקרים דאטה ואנליזה בתחום השיווק והפרסום שמייעצת לחברות המובילות בעולם.

מעוניינים במאמר המלא? צירפתי לינק למטה 👇

אז הנה כמה עובדות, מיקדתי את המעניינות כי על AI כבר כולם שמעו:

🗝️ תרבותיות וערכים! במה אני מאמין? מהם הערכים של החברה שאני קונה ממנה? 80% אומרים שיתאמצו בבחירת חברות שתומכות בערכים שחשובים להם כמכלול השיקולים. כשרידים של תקופה כזו מורכבת – זה הזמן עוד יותר למקד את הערכים של החברה שנקדם ולהבליט אותם.

🗝️ שליטת מותג לעומת ורסטיליות – 59% ממנהלי השיווק אומרים שיגדילו את תקציב המשפיענים לשנת 2024, פחות מכתיבים את מנטרת הערכים שלנו – יותר נותנים לאחרים לדבר עבורנו.

🗝️ מדדי קיימות – 42% מכלל החברות מצאו דרכים לאמץ מדדי קיימות בתוך מדדי החברה. לקיימות יש חלק חשוב יותר בתוך ערכי החברה ועלינו למצוא דרך לתת לזה ביטוי ב-2024 וגם למדוד את היכולת שלנו לשפר את הקיימות. אפשר למצוא דוגמאות לנתונים כאלו בדוחות "אחריות תאגידית" אבל ערך הקיימות חייב להילקח בחשבון.

🗝️ שופינג מחנויות קטנות ונישתיות תופסת מקום גדול יותר מתמיד – ערך קהילתי ומקומיות על פני צרכנות "מרוחקת" או אונליין, כדי להצליח עלינו להמציא את עצמנו דווקא בפלטפורמות מקומיות, יותר קהילתיות ופרסונליות ולא לחשוב רק על ערוצי ההפצה המסורתיים והגדולים.

🗝️ עליתו של ה"פרימיום" . זה לא סוד ששנת 2024 היא שנה של אינפלציה, גם בישראל וגם בשווקים הגלובליים. כדי להישאר רלוונטיים חברות רבות שילבו מודל תמחור פרימיום יותר משנים קודמות. אפשר בחינם, אבל אפשר גם בקלאס... ע"ע נטפליקס, FreeTV וכולי.

🗝️ חיפשנו ומצאנו. ידעתם שבשנת 2023 נעשו 6.3 מיליון חיפושים בגוגל מידי שניה?! מנועי החיפוש ימשיכו להיות יותר מדויקים ומבוססי AI כמובן, ולכן תופסים מקום חמישי ומשמעותי כנקודת המפגש בין חברה ללקוח. חשוב להתאים תכנים באתר ובנכסים הדיגטליים בכלל – ובכך לקדם את המותג וערכיו.

אז בהצלחה בלהיות מי שאתם 🌟

#marketingdigital #marketinganalytics #kantar #marketingtrends2024 #branding #aimarketing